Wyniki leczenia zachowawczego miejscowego raka prostaty

Rak prostaty jest obecnie najczęstszym nowotworem i drugą najczęstszą przyczyną śmierci z powodu raka wśród mężczyzn w Stanach Zjednoczonych1. Zarówno zapadalność, jak i śmiertelność nadal rosły, przy czym w ciągu następnych kilku lat nie przewidywano redukcji2. Ponieważ duży odsetek pacjentów ma zaawansowaną chorobę w chwili rozpoznania, zalecono 3 rutynowe badania przesiewowe bezobjawowych mężczyzn, co zwiększa wczesne wykrywanie, 4, ale nie wiemy, czy wczesne wykrycie zmniejszy śmiertelność5. Po postawieniu diagnozy, doradztwo pacjentom w zakresie zarządzania jest trudne. Względne korzyści z różnych form leczenia nigdy nie zostały odpowiednio określone. Do tej pory tylko jedno randomizowane badanie porównało wyniki radykalnej operacji z wynikami leczenia zachowawczego6. Chociaż wskaźnik umieralności z powodu raka prostaty był podobny w obu grupach, wady metodologiczne powodują, że wnioski z tego badania są podejrzane. Brak wyraźnie lepszej terapii przyczynił się do znacznych różnic w zaleceniach terapeutycznych w różnych regionach Stanów Zjednoczonych iw Europie7.
Zmienna naturalna historia choroby przyczynia się do tego problemu. Co najmniej 30 procent mężczyzn w wieku powyżej 50 lat ma histologiczne objawy raka prostaty, 8,9 jednak tylko niewielka część tych nowotworów jest wykryta co roku lub powoduje śmierć10. Czynniki prognostyczne zostały rozpoznane, ale brakuje wiarygodnych metod identyfikacji nowotworów potencjalnie zagrażających życiu, a agresywne leczenie niektórych pacjentów może być niepotrzebne.
W szczególności potrzebne są informacje o wyniku klinicznie zlokalizowanych guzów leczonych zachowawczo. Od 1985 r. Informacje takie pochodzą z 10 badań nierandomizowanych, 11-21, ale wszystkie te badania zostały skrytykowane z powodu czynników, które mogłyby wpłynąć na wyniki.
Niedawno Stewart i Parmar wykazali, że metaanalizy będą najmniej stronnicze i najbardziej wiarygodne, jeśli dane dotyczące poszczególnych pacjentów zostaną połączone, a nie tylko połączone dane zbiorcze22. Aby uzyskać wiarygodne, ale zachowawcze oszacowanie wyniku nieagresywnego leczenia, przeprowadziliśmy zbiorczą analizę, wykorzystując dane dotyczące poszczególnych pacjentów z sześciu nierandomizowanych badań pacjentów z klinicznie zlokalizowanym rakiem prostaty, którym zarządzano zachowawczo z obserwacją i opóźnioną terapią hormonalną, ale bez napromieniania lub radykalnego leczenia. operacja11-17.
Źródła danych
Przeprowadziliśmy badanie MEDLINE, aby zidentyfikować badania pacjentów z klinicznie zlokalizowanym rakiem gruczołu krokowego leczonych obserwacją i opóźnioną terapią hormonalną, które zostały opublikowane od stycznia 1985 r. Do lipca 1992 r. Bibliografie w opublikowanych przeglądach piśmiennictwa na ten temat wykorzystano do zidentyfikowania innych odpowiednich badań. Autorzy badań, którzy zgłosili tylko pacjentów z chorobą stopnia A1 (od jednego do trzech szczurów stercza zawierających raka) lub stadium choroby T0a16 (mniej niż 25 procent próbki raka prostaty zawierającej raka) nie zostali powiadomieni. List został wysłany do głównego autora każdego z dokumentów, który spełnił nasze kryteria, zapraszając go do udziału poprzez dostarczenie oryginalnych danych na temat pacjentów. Współpraca autorów była potrzebna, ponieważ w opublikowanych raportach brakowało wystarczających informacji.
Włączenie pacjentów
Wymagane informacje dotyczące każdego pacjenta obejmowały jego wiek, stadium kliniczne i stopień złośliwości guza w chwili rozpoznania, metodę i czas opóźnionego leczenia, czas do śmierci z powodu raka prostaty lub z innych przyczyn, czas do identyfikacja odległych przerzutów (przeżycie wolne od przerzutów) i czas do ostatniej obserwacji, jeśli pacjent nadal żył
[więcej w: pakuten allegro, samsung xcover 2 allegro, pediatra pruszków ]