Wyniki leczenia zachowawczego miejscowego raka prostaty ad

Nie podjęto próby przeglądu patologicznych lub cytologicznych ustaleń. Niektórzy mężczyźni w końcu otrzymali terapię miejscową, ale wszyscy tacy pacjenci byli włączani do naszych analiz. Pacjenci, u których zastosowano hormonalną terapię w celu objawowego postępu lub przerzutów, włączono do badania, ale nie określono ich w sposób szczególny. Podgrupy pacjentów
Z powodu różnic między kohortami pacjentów w podziale wiekowym, kraju pochodzenia, pochodzenia etnicznego, metodach selekcji pacjentów oraz metodach określania stopnia i stadium raka, przeprowadzono wstępną analizę w celu ustalenia, którzy pacjenci mogą być łączeni i analizowani razem bez pozytywnie wpływając na wynik.
Przeżycie specyficzne dla choroby (tj. Przeżycie z cenzurą pacjentów zmarłych z przyczyn innych niż rak gruczołu krokowego) pacjentów z rakiem cytologicznym23 stopnia porównywano z tym u pacjentów z dobrze zróżnicowanymi guzami na podstawie badania histologicznego24 lub z guzami z sumą Gleasona 25 2 do 4 (klasyfikacja łączona, stopień 1), nowotwory stopnia cytologicznego 2 zostały porównane z guzami, które były umiarkowanie zróżnicowane w badaniu histologicznym lub nowotworami z sumą Gleasona od 5 do 7 (stopień 2), a nowotwory złośliwe stopnia 3 były porównywane z histologicznie źle zróżnicowane nowotwory lub nowotwory o sumie Gleasona od 8 do 10 (stopień 3).
Chociaż w celu określenia stadium raka u pacjenta zastosowano cztery systemy, łatwo było zidentyfikować porównywalne etapy, z wyjątkiem etapów A1, guzów ogniskowych , T0l i T0a. Etapy T0a i T0l zmodyfikowane11,16 z układu TNM26, 27 obejmują nowotwory, które zostałyby sklasyfikowane jako choroba A1 lub A2 stopnia w systemie Jewett-Whitmore28 oraz choroba ogniskowa lub rozproszona w systemie Chisholm12. Przeżycie zależne od choroby porównywano metodą regresji Coxa dla pacjentów z następującymi stadiami choroby: A1, T0a, T0l i ogniskową ; A2, T0d (> 25 procent raka w całej próbce), 26 T0b i rozproszony ; B1 i T1; oraz B2, B3 i T2.
Oczekiwany czas życia w zależności od wieku
Oczekiwane przeżycie w ogólnych męskich populacjach w Stanach Zjednoczonych i Szwecji zostało określone na podstawie standardowych tabel życia z 1980 r. (W Stanach Zjednoczonych) i 1980 r. Do 1984 r. (W Szwecji), 29,30, ponieważ daty te odzwierciedlają lata lub częściowe lata naliczania kosztów studiów z tych dwóch krajów. Po sprawdzeniu zasadności założenia o proporcjonalnych zagrożeniach, opublikowany szwedzki stół życia dla osób w wieku 70 lat został porównany z obserwowanym przeżyciem w serii szwedzkiej (kohorty 415 i 516, 17) poprzez dostosowanie tego ostatniego do wieku 70 lat regresji Coxa. Pacjenci w USA (kohorty 313 i 614) porównano z tabelami życia w USA w ten sam sposób. Obserwowana i spodziewana długość życia nie była porównywana w Szkocji ani w Izraelu.
Analiza statystyczna
Celem tego badania było obliczenie zachowawczych oszacowań wpływu leczenia nieagresywnego na przeżycie swoiste dla choroby, przeżycie całkowite, przeżywalność u pacjentów, którzy nie umierają na raka prostaty (przeżycie bez walki) i przeżycie wolne od przerzutów u mężczyzn z klinicznie zlokalizowanymi rak prostaty. W przypadku przeżycia specyficznego dla danej choroby dane były cenzurowane w momencie śmierci z innych przyczyn
[hasła pokrewne: allegro askas77, samsung xcover 2 allegro, virkon ]