Wykrywanie DNA Borrelia burgdorferi metodą reakcji łańcuchowej polimerazy w mazi stawowej od pacjentów z boreliozą ad 7

Spośród pacjentów z utrzymującym się wysiękiem po miesiącu stosowania doustnych antybiotyków lub dwóch tygodni dożylnych antybiotyków, około jedna trzecia nadal miała dodatnie wyniki PCR, co sugeruje, że krętka nie doszło do zlikwidowania. Jednak żaden z pacjentów z dodatnim wynikiem PCR po leczeniu nie otrzymał więcej niż dwóch miesięcy doustnych antybiotyków lub trzech tygodni dożylnych antybiotyków. Większość pacjentów z przewlekłym zapaleniem stawów pomimo wielokrotnych kursów antybiotykoterapii miało ujemne wyniki PCR we wszystkich próbkach po leczeniu. U tych pacjentów brak odpowiedzi na antybiotyki, ujemne wyniki PCR i związek tego zespołu z markerami immunogenetycznymi i immunologicznymi8,9 sugerują, że osoby podatne genetycznie mogą nadal cierpieć na zapalenie stawów przez miesiące, a nawet kilka lat po wyniszczeniu żywotnych krętki z płynu maziowego. Pomimo identyfikacji B. burgdorferi jako przyczyny choroby z Lyme w 1982 roku, praktycznie niemożliwe było wykazanie obecności krętka w płynie maziowym. Test PCR płynu maziowego w zapaleniu stawów z Lyme teraz okazuje się obiecujący i może wypełnić rolę, jaką kultura służy w wykrywaniu powszechnych patogenów bakteryjnych w septycznym zapaleniu stawów. Ponadto, wyniki PCR mogą okazać się przydatne, gdy podejmowane są decyzje terapeutyczne dla pacjentów z przewlekłym boreliozowym zapaleniem stawów pomimo wielokrotnych kursów antybiotykoterapii.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Częściowo wspierane przez granty (AR-20358, AR-40576 i AR-07570 dla Dr. Steere a oraz AR-41497, AI-32403 i AI-30548 dla Dr. Persinga) z National Institutes of Health oraz Eshe Fund.
Jesteśmy wdzięczni Brenda Fung za wiele pomocnych sugestii, Michaelowi Berne za syntezę starterów i sond oligonukleotydów, Chrisowi Schmidowi za pomoc statystyczną, Timowi Rotmanowi za pomoc w przygotowaniu postaci, i kwietniowemu Chang-Millerowi, Josephowi Duffy emu, Paulowi Dellaripie, Robertowi Kalishowi, James Logan i inni członkowie sekcji reumatologicznej Mayo i oddziału reumatologii / immunologii w New England Medical Center w celu dostarczenia próbek płynu maziowego od pacjentów kontrolnych.
Author Affiliations
Z Oddziałów Reumatologii / Immunologii (JJN, FD, ACS) i Reumatologii Pediatrycznej (JJN, FD), New England Medical Center i Tufts University School of Medicine, Boston; oraz sekcje mikrobiologii klinicznej, chorób zakaźnych i patologii eksperymentalnej, Mayo Foundation, Rochester, Minn. (BJR, PNR, DHP).
Prośba o przedruk do Dr. Noctona w Wydziale Reumatologii / Immunologii, New England Medical Center, 750 Washington St., Boston, MA 02111.
[więcej w: wiedźmin 3 edycja kolekcjonerska allegro, nfz wrocław sanatoria lista oczekujących, imikwimod ]