Wpływ diety bogatej w sacharozę lub aspartam na zachowanie i funkcje poznawcze u dzieci czesc 4

Podobnie, analizy wielowymiarowe nie były stosowane ze względu na obawy dotyczące zmniejszenia stopni swobody i trudności w posługiwaniu się selektywnymi brakującymi danymi w takich analizach. Przeprowadzono oddzielne analizy wariancji z powtarzanymi pomiarami dla każdej zmiennej zależnej, a indywidualne porównania pomiędzy trzema terapiami przeprowadzono testem Tukeya, każdy na poziomie istotności 0,05. Chociaż to podejście zwiększyło szansę na błąd typu I, zmaksymalizowało naszą zdolność do wykrywania wszelkich różnic przypisywanych słodzikom. Zastosowanie równoważonego łacińskiego wzoru kwadratowego33 wyeliminowało możliwość, że praktyka lub kolejność diet będą uwzględniały różnice w zmiennych poznawczych lub behawioralnych. Aby zwiększyć wiarygodność ocen poznawczych i behawioralnych, trzy wyniki uzyskane dla każdego okresu diety uśredniono, a te średnie wyniki porównywano za pomocą analizy wariancji z powtarzanymi pomiarami. Aby wykryć możliwe skumulowane efekty, porównano również wyniki z ostatniego tygodnia każdego okresu. Ponadto przeprowadzono analizę wariancji, aby ustalić, czy diety pozorne mają jakikolwiek wpływ na zmienne poznawcze i behawioralne. Pobór pokarmu obliczano dla każdego okresu leczenia i dla każdej pozorowanej diety w tym okresie. Spożycie makroskładników, słodzików i markerów witamin zostało zestawione w tabeli, a różnice zostały ocenione za pomocą analizy wariancji.
Aby zidentyfikować poszczególne osoby, które mogły zareagować niekorzystnie na cukier lub aspartam, cotygodniowe wyniki dla każdej z dziewięciu głównych miar neurobehawioralnych zostały uszeregowane i zbadane w celu ustalenia, czy najgorsze wyniki były skupione podczas określonego okresu diety. Takie podejście uznano za lepsze niż ustalenie stałego punktu odcięcia dla różnic (np. Zmiana o 25 procent) ze względu na dużą zmienność surowych wyników wśród badanych zmiennych i poziomów punktacji w różnym wieku.
Wyniki
Przedmioty
Pięćdziesięciu ośmiu badanych zostało zwerbowanych do badania. Badania pilotażowe pierwszych trzech osób zostały wykorzystane do udoskonalenia protokołu; te dzieci zostały zatem wyeliminowane z ostatecznej analizy. Trzech pacjentów zostało wyeliminowanych z powodu złej zgodności, co potwierdzają cotygodniowe testy moczu na askorbinian i ryboflawinę; trzy wycofały się przed ukończeniem badania; a jeden (najmłodszy) nie był w stanie ukończyć oceny poznawczej i behawioralnej.
Pozostałe 48 przedmiotów (25 normalnych dzieci w wieku przedszkolnym i 23 dzieci w wieku szkolnym uważanych za wrażliwe na cukier) miało przeciętne umiejętności akademickie i ponadprzeciętną zdolność intelektualną, ze średnim IQ (. SD) wynoszącym 125 . 11 i 117 . 10, odpowiednio (zakres, od 95 do 144). Średnia liczba lat edukacji matek wynosiła odpowiednio 15,5 i 14,7 (zakres od 12 do 20). Średni wiek wynosił 4,7 roku (zakres od 3 do 5) w grupie przedszkolnej i 8,1 roku (zakres od 6 do 10 lat) w grupie wiekowej; 48 procent młodszych dzieci i 78 procent starszych dzieci to chłopcy. W grupie przedszkolnej nie stwierdzono zaburzeń psychicznych. Pięć dzieci przypuszczalnie wrażliwych na cukier spełnia kryteria zaburzenia uwagi z nadpobudliwością, a dwie z nich spełniają kryteria opozycyjnego buntu; dwoje innych dzieci spełniało kryteria samego buntu opozycyjnego.
Zużycie diety
Tabela 3
[przypisy: dna moczanowa objawy zdjecia, nfz wrocław sanatoria lista oczekujących, luka anionowa ]