Wpływ diety bogatej w sacharozę lub aspartam na zachowanie i funkcje poznawcze u dzieci cd

Próbki moczu pobierano co tydzień i testowano pod kątem askorbinianu, ryboflawiny i kreatyniny10-12. Środki behawioralne i poznawcze
Tabela 2. Tabela 2. Środki poznawcze i behawioralne podawane raz na tydzień. Dzieci zostały wstępnie ocenione za pomocą ustrukturyzowanego wywiadu psychiatrycznego z rodzicem (Harmonogram Wywiadu Diagnostycznego dla Dzieci – Wersja dla rodziców), 13 Skala inteligencji Wechslera dla dzieci – Poprawiona 14 lub Przedszkole Wechslera i Podstawowa Skala Inteligencji, 15 i Test osiągnięć w szerokim zakresie – poprawiony16 (tylko dla dzieci w wieku szkolnym). Na linii zerowej i podczas każdego z dziewięciu tygodni badania, badani byli oceniani za pomocą środków behawioralnych i poznawczych, z założeniem, że są wrażliwe na działanie substancji słodzącej (tabela 2). Podczas testów podstawowych dzieci były zorientowane na testy, a odpowiednie poziomy trudności zostały określone dla zadań edukacyjnych i naukowych. Pozwoliło to zminimalizować efekty praktyki w okresie badania. Aktywność motoryczną oceniano za pomocą urządzenia półprzewodnikowego do pomiaru ruchu28. Użyto pięciosekundowego próbkowania do oceny zachowania i poziomu aktywności podczas wykonywania zadania pisania lub rysowania29. Kilka zadań (np. Sortowanie kart i testy akademickie) było zbyt trudnym zadaniem dla dzieci w wieku przedszkolnym. Dzieci oceniały swój nastrój i stan fizyczny na skali wizualno-analogowej20 zaadaptowane na podstawie samoopisowej miary używanej do oceny efektów stymulantów we wcześniejszych badaniach30. Pomiary były przeprowadzane w mobilnym laboratorium każdego tygodnia w tym samym dniu tygodnia i o tej samej porze dnia. Ponadto ustrukturyzowane oceny konkretnych zachowań zostały wypełnione przez rodziców dzieci, nauczycieli dziecięcych i asystentów badawczych (tabela 2). W przypadku dzieci w wieku przedszkolnym ocenę nauczyciela wypełniał nauczyciel przedszkola lub opiekun inny niż matka.
Testy biochemiczne
Podstawowe testy biochemiczne obejmowały test tolerancji na sacharozę na czczo i analizy aminokwasów na czczo na czczo. Tolerancję sacharozy obliczono przez określenie stężenia glukozy we krwi w próbkach pobranych w 0, 0,5, 1, 2, 3 i 4,5 godziny po sacharozy (1,75 g na kilogram masy ciała). W trzecim, szóstym i dziewiątym tygodniu badania próbki krwi poposiłkowej do analizy stężenia glukozy i aminokwasów pobierano 2 do 3 godzin po posiłku i 30 do 60 minut po tym, jak pacjent wypił 250 ml (8 uncji) napój niegazowany (dostarczający 170 mg aspartamu, 30 g sacharozy lub 40 mg sacharyny). Stężenia glukozy w osoczu oceniano metodą dehydrogenazy glukozo-6-fosforanowej. Poziomy aminokwasów w osoczu określono za pomocą zautomatyzowanych analizatorów aminokwasów (Beckman 121 MB, Beckman Instruments, Palo Alto, CA), 31, a obliczenia te obejmowały stosunek molowy stężenia fenyloalaniny w osoczu do sumy stężeń drugiego aminokwasy32 dzielące się transportem do mózgu.
Analiza statystyczna
Analiza została zaprojektowana w celu oceny dużej liczby możliwych skutków. Jednocześnie ważne było, aby poziomy istotności nie były ustawione tak zachowawczo, abyśmy błędnie zaakceptowali hipotezę zerową pomimo klinicznie istotnych różnic; z tego powodu nie zastosowano poprawek Bonferroni
[przypisy: samsung xcover 2 allegro, pediatra pruszków, pakuten allegro ]