Nacisk na zdrowie matek w Stanach Zjednoczonych

Ostatnio media poświęcają coraz większą uwagę problemowi umieralności okołoporodowej matek w Stanach Zjednoczonych, tak jak w artykule ProPublica i National Public Radio opisującym niszczącą śmierć pielęgniarki wkrótce po urodzeniu jej pierwszego dziecka. Te doniesienia zwiększyły świadomość społeczną na temat ponurej rzeczywistości które od lat są świadkami położników: że stopa zgonów matek w Stanach Zjednoczonych jest wyższa niż w większości innych krajów o wysokim dochodzie; że stopa ta wzrasta w ciągu ostatnich dwóch dekad; oraz że istnieją głębokie nierówności rasowe, etniczne i socjoekonomiczne w zakresie ryzyka zgonu kobiety w czasie ciąży lub wkrótce po jej zakończeniu. Pomimo tej zwiększonej świadomości problemy związane z umieralnością matek były szczególnie nieobecne w większości debat na temat polityki zdrowotnej. Chociaż republikańscy kongresmeni dotychczas nie zdołali jak dotąd uchylić ustawy o niedrogiej opiece (ACA), wysiłki mające na celu osłabienie przepisów prawa nadal trwają i mogą mieć ważne implikacje dla zdrowia matek.

Śmiertelność matek w Stanach Zjednoczonych, 1990-2013.
Śmiertelność matek zazwyczaj definiowana jest jako śmierć kobiety w czasie ciąży lub w ciągu 42 dni po porodzie, gdy przyczyna jest bezpośrednio lub pośrednio związana z ciążą. Wskaźnik umieralności matek w Stanach Zjednoczonych (28 zgonów na 100 000 żywych urodzeń w 2013 r.) Jest niski w porównaniu ze średnim wskaźnikiem w regionach o niskich dochodach (230 zgonów na 100 000 żywych urodzeń) .2 Od ponad 1990 r. Liczba ta wzrosła ponad dwukrotnie ( patrz wykres) i jest wyższy niż wskaźnik umieralności okołoporodowej matek w większości krajów o wysokim dochodzie; Na przykład w Kanadzie w 2013 r. Odnotowano 11 zgonów matek na 100 000 żywych urodzeń. Ponadto w większości krajów o wysokim dochodzie odnotowano spadek umieralności matek w ostatnich latach. Wysoka umieralność matek w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z innymi krajami o wysokim dochodzie oraz utrzymująca się tendencja wzrostowa podkreślają braki w naszej trosce o kobiety w wieku rozrodczym, które są szczególnie niepokojące w świetle ostatnich wysiłków niektórych ustawodawców zmierzających do ograniczenia dostępu do ubezpieczenia zdrowotnego i reprodukcyjnego. opieka zdrowotna.
Aby zrozumieć, w jaki sposób obecne i przyszłe ustawodawstwo dotyczące opieki zdrowotnej może wpływać na wyniki matek, konieczne jest zbadanie tego, co wiemy – i nie wiemy – o czynnikach przyczyniających się do umieralności okołoporodowej matek w Stanach Zjednoczonych. Ważne jest, aby pamiętać, że skala wzrostu śmiertelności okołoporodowej matek jest kontrowersyjna. Udoskonalenia w zakresie gromadzenia danych (na przykład dodanie pytania o ciążę i pola wyboru na świadectwach zgonu i zaktualizowanych kodeksach diagnostycznych Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób) zwiększyły wykrywanie zgonów matek i mogły w niektórych przypadkach doprowadzić do nadmiernego raportowania3. Jednak pomimo zmian w pomiarach Prawdopodobnie wyjaśnię niektóre z odnotowanych wzrostów, uważamy, że nadal istnieje powód do niepokoju z kilku powodów. Po pierwsze, nawet biorąc pod uwagę śmierć, która jest najmniej narażona na nadmierne raportowanie, śmiertelność matek w Stanach Zjednoczonych pozostaje wyższa niż w innych krajach o wysokim dochodzie.3 Po drugie, nawet po przyjęciu nowych metod sprawozdawczych, umieralność oko nadal rośnie w niektórych państwach, szczególnie wśród kobiet powyżej 40 roku życia. W końcu znacznie wzrosła również ciężka choroba związana z ciążą
Najważniejszą przyczyną tych odkryć mogą być zmieniające się cechy demograficzne i kliniczne kobiet, które zaszły w ciążę, szczególnie wzrost wieku matek przy pierwszym porodzie oraz rosnąca częstość występowania otyłości, nadciśnienia i cukrzycy u młodych kobiet.4 W wyniku tych zmian zwiększono udział chorób przewlekłych w zachorowalności i śmiertelności matek, a choroba układu krążenia jest obecnie główną przyczyną zgonów matek.4 Zaostrzenie tych czynników to wzrost częstości cesarskiego cięcia w ciągu ostatnich dwóch dekad i zmiany w jakości szpitalnej opieki wewnątrzoponowej.
Bardzo niepokojące, ponieważ ogólny wzrost umieralności okołoporodowej matek to nierówne wyniki w zakresie macierzyństwa w Stanach Zjednoczonych. Kobiety o niskich dochodach i kobiety z obszarów wiejskich częściej umierają w czasie ciąży, a czarna kobieta nie-Latynosi ma prawie trzy razy więcej szans na śmierć w czasie porodu lub krótko po urodzeniu jako biała kobieta (56,3 w porównaniu z 20,3 zgonów na 100 000 żywych urodzeń w jednej analizie 27 państw i Waszyngtonu) .3 Przyczyny tych rozbieżności są słabo rozumiane i niewątpliwie złożone; obejmują społeczne determinanty zdrowia i uprzedzenia dotyczące świadczenia opieki. Ale takie nierówności sygnalizują, że możemy zrobić znacznie lepiej dla kobiet w najbardziej niekorzystnej sytuacji.
Wpływ statusu ubezpieczeniowego przed, w trakcie i po ciąży na wyniki matek jest zadziwiająco niski. Wczesna opieka prenatalna może jednak odgrywać istotną rolę w wykrywaniu i nadzorowaniu powikłań ciąży i chorób przewlekłych. ACA poprawiła dostęp do opieki położniczej dla wielu kobiet, poszerzając możliwości uzyskania ubezpieczenia zdrowotnego i nakazując pokrycie podstawowych świadczeń zdrowotnych. Znaczna część tego postępu zostałaby cofnięta przez republikańskie propozycje, które zmniejszyłyby zakres ochrony ubezpieczeniowej i pozwoliłyby państwom znieść wymogi dotyczące macierzyństwa. Chociaż te propozycje się nie sprawdziły, ACA stoi w obliczu bieżących wyzwań, w tym wysiłków podejmowanych przez administrację Trumpa w celu wyeliminowania dotacji dla firm ubezpieczeniowych, które pomagają w zmniejszeniu podziału kosztów dla osób o niskich dochodach. Propozycje zmniejszenia zasięgu Medicaid szczególnie dotknęłyby kobiety w ciąży – zwłaszcza te, które są w najwyższe ryzyko niepożądanych skutków. Medicaid obejmuje opiekę prenatalną, opiekę podczas porodu oraz opiekę poporodową prawie połowy kobiet rodzących w Stanach Zjednoczonych.5 Wiele nieubezpieczonych kobiet kwalifikuje się do Medicaid w czasie ciąży, ponieważ obowiązujące przepisy federalne wymagają, aby Medicaid obejmował kobiety w ciąży o dochodach do 133% federalnego poziomu ubóstwa. Propozycje republikańskie mające na celu zmniejszenie wydatków federalnych Medicaid o 35% do 2030 r. Z pewnością mogłyby zagrozić uprawnieniu wielu kobiet w ciąży.