Infekcyjne zapalenie wsierdzia

W przeglądzie dotyczącym infekcyjnego zapalenia wsierdzia Hoen i Duval (problem z 11 kwietnia) zalecają, aby przy zastępowaniu zastawki podczas antybiotykoterapii zakaźnego zapalenia wsierdzia natywnego leczenie przeciwdrobnoustrojowe nie powinno być zamieniane na leczenie zalecane dla infekcyjnego zapalenia wsierdzia w sztucznym zastawce. Chociaż jest obsługiwany przez niewiele danych, taka strategia jest zgodna z wytycznymi Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego z 2009 r.2 Jednakże, zgodnie z naszą wiedzą, tylko jedno badanie retrospektywne przeprowadzone w jednym ośrodku z małą próbką jest dostępne na ten temat i wykazało odsetek wyleczeń był podobny, niezależnie od zastosowanego schematu przeciwdrobnoustrojowego.3 W przeciwieństwie do wytycznych American Heart Association z 2005 r. zaleca się, aby dla pacjentów z infekcyjnym zapaleniem wsierdzia z natywną zastawką, u których nastąpi wymiana zastawki za pomocą zastawki protetycznej, schemat leczeni a po operacji powinien być zalecany. w leczeniu infekcyjnego zapalenia wsierdzia z zastawkami protetycznymi zamiast leczenia zalecanego w leczeniu infekcyjnego zapalenia wsierdzia natywnego.4 Dlatego, w odniesieniu do wymiany zastawki wykonywanej podczas antybiotykoterapii zakaźnego zapalenia wsierdzia natywnego, wciąż toczy się dyskusja o tym, czy należy zmienić leczenie przeciwbakteryjne. terapia do leczenia zalecanego do endocarditi zakaźnego protetycznego s. Konieczne są dalsze badania, aby rozwiązać ten krytyczny problem. Nicolas Nesseler, MD Yoann Launey, MD Yannick Mallédant, MD Szpital uniwersytecki Pontchaillou, Rennes, Francja nicolas. -rennes.fr Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 4 Referencje1. Hoen B, Duval X. Infekcyjne zapalenie wsierdzia. N Engl J Med 2013; 368: 1425-1433 [Erratum, N Engl J Med 2013; 368: 2536.] Full Text Web of Science Medline 2. Habib G, Hoen B, Tornos P, i in. Wytyczn e dotyczące zapobiegania, diagnozowania i leczenia infekcyjnego zapalenia wsierdzia (nowa wersja 2009): grupa zadaniowa ds. Zapobiegania, diagnozowania i leczenia infekcyjnego zapalenia wsierdzia w European Society of Cardiology (ESC). Eur Heart J 2009; 30: 2369-2413 Crossref Web of Science Medline 3. Fadel HJ, Tleyjeh IM, Steckelberg JM, Wilson WR, Baddour LM. Ocena antybiotykoterapii po zastąpieniu zastawki w przypadku natywnego zastawkowego zapalenia wsierdzia. Eur J Clin Microbiol Infect Dis 2009; 28: 1395-1398 Crossref Web of Science Medline 4. Baddour LM, Wilson WR, Bayer AS i in. Infekcyjne zapalenie wsierdzia: diagnoza, terapia przeciwdrobnoustrojowa i postępowanie w przypadku powikłań: oświadczenie dla pracowników służby zdrowia z Komitetu Gorączki Reumatycznej, Zapalenia wsierdzia i Chorób Kawasaki, Rady ds. Chorób Układu Krążenia u Młodych oraz Rady Klinicznej Kardiologii, Udaru i Chorób Układu Krążenia Chirurgia i znieczulenie, American Heart Asso ciation: zatwierdzone przez Towarzystwo Chorób Zakaźnych Ameryki. Circulation 2005; 111: e394-434 [Erratum, Circulation 2005; 112: 2373, 2007; 115 (15): e408, 2007; 116 (21): e547, 2008; 118 (12): e497.] Crossref Web of Science Medline Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Dwa badania obserwacyjne potwierdzają zalecenie, że czas trwania antybiotykoterapii nie musi być dłuższy niż w przypadku natywnego zastawkowego zapalenia wsierdzia, gdy operacja zastawki jest wykonywana podczas leczenia infekcyjnego zapalenia wsierdzia natywnego. W jednym badaniu, w którym wzięło udział 358 pacjentów z infekcyjnym zapaleniem wsierdzia, którzy przeszli operację zastawkową w trakcie antybiotykoterapii 1, wykazano, że nawrót infekcyjnego zapalenia wsierdzia występował u 0,8% pacjentów i nie był związany z czasem trwania antybiotykoterapii przed lub po operacji. Autorzy doszli do wniosku, że 2 tygodnie leczenia pooperacyjnego są wystarczające, a dla pacjentów poddanych operac ji pod koniec standardowego okresu leczenia wystarczy ukończenie planowanego kursu. W innym badaniu, w którym udział wzięło 92 pacjentów z infekcyjnym zapaleniem wsierdzia z natywną zastawką, którzy przeszli operację zastawkową w trakcie antybiotykoterapii, wskaźniki nawrotu były bardzo niskie i były podobne u pacjentów, którzy otrzymali krótkookresowe leczenie przeciwbakteryjne (mediana czasu trwania leczenia, 17 dni, żaden pacjent nie miał nawrotu) i ci, którzy otrzymali dłuższy kurs (średni czas leczenia, 32 dni, 1,8% pacjentów miało nawrót). Mimo że próby randomizowane nie są dostępne, aby kierować procesem podejmowania decyzji, dane obserwacyjne sugerują, że stosunek korzyści do ryzyka związany z nie przedłużaniem czasu trwania antybiotykoterapii po operacji jest korzystny. Bruno Hoen, MD, Ph.D. Xavier Duval, MD, Ph.D. Association pour l Etude et la Prévention de l Endocardite Infectieuse, Paryż, Francja Bruno -fcomte.fr Od czas [więcej w: kardiologia, stomatologia implanty, leczenie kanałowe ]

[hasła pokrewne: morsowanie jak zacząć, psycholog warszawa centrum, olej rzepakowy surowy ]