Efektywność kosztowa intensywnej i standardowej kontroli ciśnienia krwi

Bress i in. (Wydanie 24 sierpnia) raport na temat kosztowej analizy intensywności obniżania ciśnienia krwi metodą skurczowej próby ciśnienia krwi (SPRINT). Jednak uogólalność takich symulacji zależy od zewnętrznej wiarygodności ryzyka zdarzeń niepożądanych przypisywanych interwencji. W naszym prospektywnym badaniu kohortowym, które było reprezentatywne dla populacji zamieszkującej społeczność w Irlandii, wśród 2 spośród uczestników, którzy mieli co najmniej 75 lat i którzy spełnili kryteria włączenia dla SPRINT, wskaźniki szkodliwych upadków i omdlenia były w przybliżeniu pięciokrotne stawki wśród uczestników, którzy mieli 75 lat lub więcej w standardowej grupie docelowej ciśnienia krwi SPRINT-Senior.3
Incypejscy upadki zostali wyłączeni z projekcji w analizie Bress i in. ze względu na brak istotnej różnicy między grupami. SPRINT-Senior, 3, a zatem ogólnie SPRINT, mógł być niedoładowany ze względu na szkodliwe upadki, ponieważ SPRINT był zasilany z powodu zdarzeń sercowo-naczyniowych, a nie z powodu szkodliwych upadków. Biorąc pod uwagę koszty przypadkowych upadków i omdlenia w Stanach Zjednoczonych, 4 jeśli liczba szkodliwych przypada na linię podstawową w kwalifikującej się populacji 2 jest większa niż liczba tych spadków w SPRINT, ważność i interpretacja takich symulacji może być zagrożona.
Donal J. Sexton, MD
Roseanne M. Kenny, MD
Trinity College Dublin, Dublin, Ireland

Conall M. O Seaghdha, MB
Szpital Beaumont, Dublin, Irlandia
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
4 Referencje1. Bress AP, Bellows BK, King JB, i in. Opłacalność intensywnej i standardowej kontroli ciśnienia krwi. N Engl J Med 2017; 377: 745-755
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Sexton DJ, Canney M, O Connell MDL, i in. Niekorzystne upadki i omdlenia u starszych dorosłych mieszkańców społeczności spełniających kryteria włączenia SPRINT. JAMA Intern Med 2017; 177: 1385-1387
Crossref Web of Science Medline
3. Williamson JD, Supiano MA, Applegate WB, i in. Intensywna kontra standardowa kontrola ciśnienia tętniczego i choroby sercowo-naczyniowe u dorosłych w wieku ?75 lat: randomizowane badanie kliniczne. JAMA 2016; 315: 2673-2682
Crossref Web of Science Medline
4. Homer ML, Palmer NP, Fox KP, Armstrong J, Mandl KD. Prognozowanie upadków osób w wieku 65 lat i starszych z roszczeń ubezpieczeniowych. Am J Med 2017; 130: 744.e17-744.e23
Crossref Web of Science
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: W odniesieniu do uwag Sextona i współpracowników: ryzyko wystąpienia poważnych zdarzeń niepożądanych w SPRINT może nie odzwierciedlać ryzyka u starszych pacjentów leczonych w społeczności. W badaniu społecznościowym przeprowadzonym przez Sexton i wsp. Ryzyko związane z upadkami lub omdleniem irlandzkich dorosłych w wieku 75 lat i starszych, którzy spełnili kryteria SPRINT, było około pięć razy większe niż wśród dorosłych w wieku 75 lat. lub starsze w punkcie wyjściowym w SPRINT.1. Różnica ta może być spowodowana różnymi metodami stwierdzenia urazów upośledzających i omdlenia między badaniami: ustalenie zostało oparte na autorefleksji lub w prokremie w badaniu Sexton i wsp., podczas gdy w oparciu o liczbę uczestników, którzy wymagali wizyty w oddziale ratunkowym w SPRINT.1,2
W naszej analizie wyłączyliśmy szkodliwe upadki na podstawie wyników analizy podgrup SPRINT2 i SPRINT-Senior.3 Jednakże zbadaliśmy opłacalność w odniesieniu do szeregu podstawowych i intensywnych związanych z leczeniem ryzyk poważnych zdarzeń niepożądanych. Oszacowaliśmy, że ryzyko poważnych zdarzeń niepożądanych będzie musiało być siedmiokrotnie wyższe niż ryzyko w SPRINT, aby intensywniejsza skurczowa kontrola ciśnienia krwi była niższa (tj. Przyrostowy stosunek kosztów do skuteczności, który wynosił> 100 000 $ na rok życia skorygowany o jakość). ). Niemniej jednak, ryzyko poważnych zdarzeń niepożądanych jest ważne do rozważenia przy podejmowaniu decyzji o intensywności kontroli ciśnienia krwi u starszych pacjentów. Systemy opieki zdrowotnej i usługodawcy potrzebują obiektywnych środków umożliwiających identyfikację pacjentów, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają na intensywnej kontroli ciśnienia tętniczego przy niskim ryzyku poważnych szkód.
Brandon K. Bellows, Pharm.D.
Adam P. Bress, Pharm.D.
University of Utah School of Medicine, Salt Lake City, UT

Andrew E. Moran, MD, MPH
Columbia University Medical Center, Nowy Jork, NY
Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają żadnego potencjalnego konfliktu interesów.
3 Referencje1. Sexton DJ, Canney M, O Connell MDL, i in. Niekorzystne upadki i omdlenia u starszych dorosłych mieszkańców społeczności spełniających kryteria włączenia SPRINT. JAMA Intern Med 2017; 177: 1385-1387
2 Grupa badawcza SPRINT. Randomizow
[więcej w: Gabinet Stomatologiczny, stomatologia, nefrolog Wrocław ]