Cat Scratch Disease

Zwracamy uwagę na potencjalnie mylące wyniki pracy Zangwilla i jego kolegów (1 lipca) 1. W części Streszczenie i wyniki stwierdzili, że dodatnia wartość predykcyjna testu pośredniej fluorescencji-przeciwciała dla preparatu Rochalimaea henselae wynosiła 91 procent. Sugerujemy, że nie jest możliwe określenie wartości predykcyjnej testu w badaniu kliniczno-kontrolnym.
Na wartość predykcyjną testu silnie wpływa przewaga stanu w populacji2. W badaniu kliniczno-kontrolnym częstość występowania choroby jest sztucznie ustalana na podstawie liczby kontroli wybranych na pacjenta. Na przykład autorzy wybrali 45 pacjentów i 112 osób z grupy kontrolnej. Trzydziestu ośmiu pacjentów przypadku i czterech osób z grupy kontrolnej uzyskało wynik pozytywny, a dodatnia wartość predykcyjna wyniosła 91 procent (38 podzielone przez 42). Gdyby wybrali 45 pacjentów i 336 kontroli (arbitralna decyzja), zaobserwowaliby 12 pozytywnych wyników testu wśród kontroli (ponieważ swoistość testu się nie zmienia). Następnie obliczyliby dodatnią wartość predykcyjną równą 76 procent (38 podzielone przez 50). Wynik ten różni się klinicznie istotną wartością od pozytywnej wartości predykcyjnej zgłaszanej przez autorów i może wpływać na ocenę wyników zgłaszanych przez pacjenta dla pacjenta, jeśli test przeciwciała zostanie użyty w podejmowaniu decyzji klinicznych.
John M. Colford, Jr., MD, MPH
Thomas B. Newman, MD, MPH
University of California, San Francisco, San Francisco, CA 94143
2 Referencje1. Zangwill KM, Hamilton DH, Perkins BA, i in. Choroba kotów w Connecticut – epidemiologia, czynniki ryzyka i ocena nowego testu diagnostycznego. N Engl J Med 1993; 329: 8-13
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Sackett DL, Haynes RB, Guyatt GH, Tugwell P. Epidemiologia kliniczna: podstawowa nauka o medycynie klinicznej. 2nd ed. Boston: Little, Brown, 1991: 85.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: zgadzamy się z dr. Colford i Newman, że nie jest możliwe określenie dodatniej wartości predykcyjnej testu w badaniu kliniczno-kontrolnym bez użycia innych danych. Jak zauważono, dodatnia wartość predykcyjna jest bezpośrednio związana z częstością występowania choroby w badanej populacji. Najbardziej istotna klinicznie wartość szacunkowa może pochodzić z populacji z limfadenopatią o nieznanej przyczynie, z lub bez historii ekspozycji na koty. Jackson i in. stwierdzili, że osoby, u których zdiagnozowano chorobę drapania kota, stanowiły od 0,8 do 15,6% (w zależności od grupy wiekowej i pory roku) osób przyjmowanych do szpitala w celu wykonania procedur związanych z węzłem chłonnym (zdefiniowanych jako nacięcie, wycięcie lub biopsja) .1 Jeśli obliczona czułość i specyficzność (odpowiednio 84% i 96%) stosuje się w połączeniu z tymi danymi, dodatnia wartość predykcyjna wśród osób hospitalizowanych z powodu leczenia węzłów chłonnych wynosi od 15 do 79%.
Gdyby było możliwe ograniczenie danych Jackson et al. osobom z limfadenopatią i jednym lub kilkoma czynnikami ryzyka opisywanymi w przypadku choroby kociego pazura (posiadanie kociaka, po ugryzieniu lub porysowaniu przez kociaka i posiadania kociaka z pchłami), spodziewamy się dodatniej wartości predykcyjnej tego testu być znacznie wyższe Dlatego zastosowanie pośredniego testu fluorescencyjno-przeciwciałowego do mierzenia przeciwciał przeciwko R. henselae w wybranych populacjach prawdopodobnie zmniejszy stosowanie preparatów antygenowych w testach skórnych na choroby zadrapania kota, poleganie wyłącznie na diagnozie klinicznej i konieczność wykonania biopsji chirurgicznej. .
Bradley A. Perkins, MD
Jay D. Wenger, MD
Ośrodki ds. Kontroli i Prewencji Chorób, Atlanta, GA 30333
Odniesienie1. Jackson LA, Perkins BA, Wenger JD. Choroba drapania kotów w Stanach Zjednoczonych: analiza trzech krajowych baz danych. Am J Public Health 1993; 83: 1707-1711